Aké budú trendy v digitálnom marketingu v roku 2023? Dnes sa spolu pozrieme na aké témy, technológie a zmeny sa v tomto roku môžeme tešiť.
1. Fenomén, nielen trend
Sociálnu sieť TikTok ste v tomto zozname určite očakávali, tak ňou rovno začnime. Popularita TikToku nás bude sprevádzať aj nasledujúci rok. Okrem krátkych videí tam uvidíme aj viac komercie, vďaka optimalizácii nastavení reklám pre značky. Ak ste do tohto sveta ešte nevkročili, teraz je na to ten najvyšší čas.
2. Klapka a…akcia
Podľa článku Think With Google dosahujú YouTube shorts 30 miliárd videní denne a 1,5 miliardy aktívnych užívateľov každý mesiac. Tieto dáta dokazujú, že krátky video obsah sa už dávno netýka len TikToku. Video má stále vysokú hodnotu aj v B2B marketingu, čo sa prejavuje napríklad na LinkedIne, kde ich pribúda čoraz viac.
3. Obsah, ktorý prepája
Ďalším dôležitým trendom pre B2B je zameranie sa na komunitu na rozdiel od vytvárania si vlastnej bubliny. Využívanie digitálnych marketingových nástrojov na predaj by malo čiastočne ustúpiť budovaniu vzťahov. To platí pre vzťahy so zákazníkmi ako i so širšou komunitou, napríklad zdieľaním užitočného obsahu z rôznych zdrojov, nie len z Vášho vlastného repertoára. Jednoducho povedané, v roku 2023 je lepšie byť mušketierom ako superhrdinom.
4. Z ako zmysluplné a zaujímavé
Generácia Z je skupinou, na ktorú sa upierajú oči marketérov. Majú radi prirodzenosť a úprimnosť oblečenú do veselých farieb a v pútavých formátoch. Do sveta marketingu priniesli viacero trendov, napríklad aj dopyt po autenticite, ktorá sa zapáčila a bude taktiež jedným z tohtoročných trendov.
5. Ukážte (a dokážte) svoje hodnoty
Aj keď generácia Z spolu so zvyškom populácie žije vo svete inovácií, sú súčasťou rastúceho podielu verejnosti hľadajúceho značky, ktoré poznajú svoje zásady a pevne si za nimi stoja. Nevyužívajte medializované udalosti na svoj profit, ale svoje hodnoty v správnej miere zahrnte do všetkého, čo robíte.
6. 1, 2, 3…počujeme sa?
Od podcastov, cez audioknihy až po hudobné novinky pretekajúce sa o pozíciu najnovšieho TikTok hitu. Audio dávno dobehlo video, že by ho v roku 2023 predbehlo? Isté je, že marketéri by mali začať premýšľať, ako ho do svojich stratégií zakomponujú, ak chcú, aby o produktoch a službách, ktoré propagujú, bolo naozaj počuť.
7. 2 Všetko v 1
Super apps sú jednou z popredných tém posledného obdobia. Mali by byť niečo ako nákupné centrá – s kaviarňami, kde sa rozprávate so známymi, nakupujete rôzny tovar a zabávate sa v kine, pri čom za všetko pohodlne platíte – len v digitálnom svete. Aplikácie tohto typu už existujú v Ázii aj Afrike, a Európu či Ameriku možno “dobijú” práve v tomto roku. Na to si však musíme ešte počkať.