Ako na to: Analýza kľúčových slov

12okt, 2017

Analýza kľúčových slov patrí medzi základné body, ktoré vám pomôžu správne pochopiť potenciálneho zákazníka. Analýza kľúčových slov nám poslúži na viac účelov. Medzi hlavné môžeme napríklad zaradiť voľbu štruktúry webu, optimalizácia stránok, nastavenie PPC kampaní či zistenie potenciálu trhu.

Kráke vs. long tailové výrazy

Je dôležité vedieť, ako ľudia vyhľadávajú. Najvyhľadávanejšie slová sú krátke, ako napríklad “bazár”. Tie dosahujú často aj niekoľko tisíc vyhľadávaní (závisí od slova). Menej vyhľadávané sú potom viacslovné výrazy, napríklad “bazár áut”.

Tieto slová a frázy tvoria hlavné vyhľadávania, avšak je potrebné si uvedomiť, že viac ako 70% z celkového vyhľadávania tvoria longtailové výrazy, ako napríklad “bazár áut košice škoda”. Tieto frázy majú oveľa nižšie  mesačné vyhľadávanosti, avšak celkovo to môže byť viac ako pri hlavných slovách. Netreba na ne preto zabúdať.

Na čo nám analýza poslúži?

Analýza kľúčových slov veľmi dôležitá pre každý online biznis. Vďaka nej sa dozviete množstvo zaujímavých vecí a pomôže vám aj pri rozhodovaní. Poslúži vám, aby ste zistili:

  • Aké slová/frázy vyhľadávajú moji potenciálni návštevníci?
  • Ako má vyzerať štruktúra webu?
  • Aký je potenciál trhu pre moju oblasť podnikania?
  • Na aké slová sa zamerať pri optimalizácii webu a tvorbe obsahu?

Kde nájsť kľúčové slová?

Pri analýze kľúčových slov vám pomôže viacero nástrojov, ale aj vlastná hlava, či konkurencia. Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu pri hľadaní kľúčových slov.

  1. Vlastná hlava – v prvom rade je dobré popremýšľať nad tým, čo robíte, čo ponúkate a pospisovať si základné slová a frázy, ktoré vám napadnú, neskôr zistíte, či ich ľudia hľadajú alebo nie
  2. Konkurencia/iné weby – pozrite sa aj na konkurenciu, aké slová majú na stránke oni. Vezmite si príklad a taktiež doplňte kľúčové slová. Vždy však berte do úvahy, že štruktúra konkurencie nemusí byť ideálna.
  3. Vyhľadávanie na webe – ak už máte web spustený a máte na ňom vyhľadávanie, môžete si pozrieť, čo ľudia vyhľadávajú a doplniť zbierku kľúčových slov.
  4. Google AdWords – podobným spôsobom pomôže aj Google AdWords a v ňom “vyhľadávané výrazy” pri kľúčových slovách.
  5. Google Search Console – ďalším inšpiratívnym nástrojom môže byť Google Webmaster Tool, kde môžete vidieť, z akých kľúčových slov sa na váš web dostali ľudia z organického vyhľadávania.
  6. Google Analytics – rovnako sa na tieto kľúčové slová vieme pozrieť aj cez Google Analytics. Tieto dáta sú však čiastkové.
  7. Google keyword planner – podľa môjho názoru najlepším nástrojom na zisťovanie nápadov i vyhľadávanosti kľúčových slov je Google Keyword planner. Doň viete vloźiť uź zozbierané kľúčové slová a Google vám taktiež navrhne ďalšie slová, ktoré by sa vám mohli hodiť. Zároveň vám ukáže, aká je vyhľadávanosť slov.
  8. Ďalšie nástroje – medzi ďalšie nástroje, ktoré vám pomôžu v analýze patria marketingminer.com, keywordtool.io, ubersuggest.org.

Ako postupovať pri Google Keyword planner?

Google Keyword Planner je skvelým nástrojom, ktorý nám pomôže analyzovať kľúčové slová. Vďaka tomuto nástroju, ktorý sa nachádza na https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner vieme určiť vhodné kľúčové slová pre naše podnikanie. Zároveň k nim vieme určiť aj priemernú mesačnú vyhľadávanosť. Ako postupovať pri analýze:

 

Príprava:

Ideálne je si na úvod pripraviť excel dokument do ktorého budete jednotlivé kľúčové slová vkladať. Vytvrote si základne návrhy kľúčových slov na základe časti “Kde nájsť kľúčové slová”. Ideálne je, ak si kľúčové slová porozdeľujete do kategórii. potom prejdite do Keyword plannera. Začnime:

  1. Prejdime do https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner a vyberieme si “Search for new keywords using a phrase, website or category”. Použiť sa dajú aj ďalšie možnosti, závisí na vás, čo vám bude viac vyhovovať. Táto možnosť je ale skvelá, nakoľko vám v nej Google ponúkne aj ďalšie návrhy kľúčových slov.

2. Kľúčové slová z prípravy postupne vkladajme do Google Keyword Plannera. Budeme vidieť priemernú mesačnú vyhľadávanosť jednotlivých kľúčových slov. Môžeme tak zistiť, čo sa vyhľadáva a čo naopak ani nie.

 

3. Naša návrhy nemusia tvori’t všetky vhodné kľúćové slová. Niektoré kombinácie, či výrazy nám nemusia vôbec napadnúť, a preto sa nám zídu odporúčania z Google Keyword Plannera. Pod týmito kľúčovými slovami vám Google navrhne aj ďalšie slová, ktoré viete použiť a rozdeliť do svojich kategórií. Viete si ich aj stiahnuť.

4. Nazbierané kľúčové slová si môžete spracovať vo svojom dokumente, porozdeľovať do kategórií. Vďaka tomu budete mať pekný prehľad slov, čo budete vedieť skvele využiť na svoje marketingové účely.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *