Ako vás vaši zákazníci uvidia v mapách Google?

13dec, 2018

Tento článok vám priblíži, ako si vytvoriť reklamu v Google mapách. Na to, aby ste takúto reklamu vytvorili vám však nestačí Google Ads. Budete potrebovať pomocníka – Moja firma na Googli. Je potrebné mať vytvorený účet pre konkrétnu firmu, ktorú chcete v Google mapách propagovať, a následne, aby bol účet prepojený s účtom Google Ads. Nemáte vytvorený žiadny účet v službe Moja firma na Googli? A už vôbec nemáte tento účet prepojený s účtom Google Ads? Buďte pokojní. Prinášam vám podrobný návod, vďaka ktorému to zvládnete aj sami.

Začíname so službou Moja firma na Googli

1.

Vašou prvou úlohou bude prejsť na stránku Moja firma na Googli. V prípade, že už máte účet vytvorený, stačí sa prihlásiť a tento krok môžete pokojne preskočiť. Ak však účet Moja firma na Googli nemáte, čítajte ďalej. Po príchode na úvodnú stránku služby Moja firma na Googli, kliknite na tlačidlo “začať” v pravej hornej časti.

2.

Po kliknutí na tlačidlo “začať” začíname s registráciou, kde je potrebné zadať názov vašej firmy.

3.

Následne treba vyplniť údaje o polohe a pridať adresu vašej prevádzky.

Pri zaškrtnutí možnosti “Dodávam zákazníkom tovar a služby” si treba zvoliť aj obsluhovú oblasť.

4.

Potom si vyberte vhodnú kategóriu podnikania pre vašu prevádzku, napr. reštaurácia a kliknite na “ďalej”.

5.

Vyplňte všetky svoje kontaktné údaje. Nezabúdajte na to, aby ste disponovali aktuálnymi údajmi.

6.

Následne sa vás služba Moja firma na Gooli spýta, či chcete dostávať upozornenia s tipmi a odporúčaniami na zviditeľnenie vašej firmy.

7.

Registráciu dokončíte kliknutím na tlačidlo “dokončiť”.

8.

Následne vyberte spôsob overenia pomocou overovacieho kódu. Kód si môžete zaslať prostredníctvom sms správy, pomocou automatického hovoru či e-mailu. Ak vám nevyhovuje ani jedna z možností, môžete si overovací kód nechať poslať poštou a čakať, kým vám príde pohľadnica s kódom, väčšinou do 14 dní.

Ak už pohľadnicu s overovacím kódom obdržíte, prejdite do rozhrania služby Moja firma na Googli, aby ste si mohli vašu firmu overiť. Učiníte tak v sekcií “správa miest”.

 

Nezabudnite sa uistiť, že všetky vaše údaje o firme vo vašom účte Moja firma na Googli sú aktuálne. Skontrolujte si úplne všetky informácie od názvu firmy, cez adresu, telefónne číslo, otváracie hodiny, webovú adresu až po všetky poskytujúce služby, fotografie či ostatné doplňujúce informácie.

Teraz, keď už máte účet Moja firma na Googli vytvorený, overejný a skontrolovali ste si všetky údaje, treba požiadať o prepojenie inzertného účtu Google Ads s účtom Moja firma na Googli, a následne ho schváliť, aby ste mohli inzerovať na všetky vaše miesta z účtu Moja firma na Googli v rozšíreniach o lokalitu.  

 

Ako prepojiť účty Google Ads a účet Moja firma na Googli?

Najskôr si zistite, aká e-mailová adresa je priradená k vášmu účtu Moja firma na Googli.

Ak máte rovnaké účty

Ak používate rovnaký e-mail pre účet Google Ads a účet Moja firma na Googli, postup je nasledovný:

  • prihláste sa do vášho účtu Google Ads
  • nezabudnite, že na to, aby ste pridali rozšírenie pre vašu reklamu, je potrebné mať vytvorenú určitú kampaň
  • ak máte kampaň vytvorenú, na úrovni tejto kampane kliknite na kartu “reklamy a rozšírenia” a následne na kartu “rozšírenia” v hornej časti vedľa karty “reklamy
  • potom kliknite na ikonu “+”, aby ste pridali nové rozšírenie
  • tu sa vám rozbalia všetky možnosti rozšírení, kde vyberiete možnosť “rozšírenie o lokalitu

  • následne sa vám zobrazí výzva na prepojenie účtu Google Ads s účtom Moja firma na Googli
  • tu zvoľte svoj účet Moja firma na Googli, skontrolujte si všetky vaše miesta, ktoré máte v účte, a potvrďte správnosť účtu
  • teraz môžete vytvárať reklamy s rozšíreniami o lokalitu, ktoré sa zobrazia aj v mapách Google

 

Pri vytváraní nového rozšírenia o lokalitu (na úrovni reklamnej kampane alebo reklamnej skupiny) máte možnosť zosynchronizovať:

  • všetky miesta, ktoré sú pridané v účte Moja firma na Googli,
  • miesta len s určitým štítkom či názvom firmy,
  • vybrané miesta s konkrétnou adresou, príp. rozšírenie o lokalitu zrušiť.

 

 

Ak by ste náhodou vašu reklamu v Google Maps nevideli, skontrolujte, či názov firmy v účte Moja firma na Googli je rovnaký ako názov firmy v rozšírení o lokalitu.

A takto to vyzerá vo finále. Nielenže máte vytvorenú kampaň, ktorá sa zobrazuje vo vyhľadávaní Google, ale taktiež sa zobrazuje aj  v rámci Google Maps.

 

Ak máte rozličné účty

V prípade rozličných účtov je postup nasledovný:

  • prihláste sa do účtu Moja firma na Googli
  • ak máte 2 či viac záznamov miest, prejdite na zobrazenie kariet
  • následne kliknite na “spravovať adresu” pre ten záznam, ktorý chcete prepojiť
  • v ponuke vyberte možnosť “používatelia

 

Otvorí sa vám nové okno, kde uvidíte seba ako vlastníka. V pravom hornom rohu je možnosť “pridať nových používateľov”. Kliknite na danú ikonu a otvorí sa vám ďalšie okno, kde pridáte e-maily používateľov, ktorých chcete pridať a určíte im rolu vlastníka, správcu či správcu firemného profilu.

Ak obdržíte pozvánku z účtu Moja firma na Googli, vaše účty Google Ads a Moja firma na Googli budú prepojené. Pre kontrolu kliknite na “prepojené účty”, kde si ľahko skontrolujete, aké účty máte prepojené.

Následne prejdite do rozhrania Google Ads a môžete začať vytvárať reklamy aj pre mapy Google ako na návode vyššie.

Verím, že som vám týmto článkom pomohol a odteraz si budete vedieť ľahko založiť účet Moja firma na Googli s následným prepojením na účet Google Ads, aby ste mohli získať nových zákazníkov aj z prostredia Google Maps. Ak máte záujem o online reklamu, kontaktujte nás na  info@marketing-for-you.sk a my vám poskytneme naše marketingové služby na mieru. Teraz dokonca s analýzou zadarmo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *