Vytvorenie facebookovej stránky je skvelý základ ako zaistiť vašej firme obojstrannú komunikáciu medzi vami a vašimi potencionálnymi zákazníkmi. Prostredníctvom facebookovej stránky sa ďalej šíria informácie o vás a na základe odporúčaní sa zvyšuje vaša dôveryhodnosť. Dnes je už len málo firiem, ktoré Facebook, ako dôležitý nástroj komunikácie, nevyužíva. Ako vytvoriť samotnú stránku, vám ukážeme v nasledujúcom návode.
1. Všetko začína prihlásením
Na to, aby ste mohli vašu stránku založiť, musíte byť prihlásený na vašom osobnom účte. Bez súkromného účtu nemôžete vytvoriť facebook stránku :/ Stránku vytvoríte tak, že v menu podľa obrázku kliknete na šípku dole a tam “Vytvoriť stránku”. Alebo na tejto URL: https://www.facebook.com/pages/create/
Poznámka: Ak ešte nemáte vytvorený firemný účet a vytvárate stránku na vašom súkromnom účte (no nechceli by ste), je potom veľmi jednoduché v nastaveniach zmeniť administrátora stránky (ukážeme si neskôr).
2. K spusteniu už len pár krokov
Ďalej je dôležité zvoliť si druh/typ vašej stránky. To znamená, či vaša stránka bude pre konkrétnu firmu, produkt, známu osobnosť, alebo len tak pre zábavu prípadne pre nejakú komunitu.
Po tomto kroku si zvolíte názov vašej stránky, vyberiete kategóriu, samozrejme nezabudnite, že súhlasíte s pravidlami na Facebooku a tak je vaša stránka na svete.
Po vytvorení sa hneď dostanete na možnosť pridania profilovej fotky a titulnej,alebo sa k tomu vrátite neskôr.
Potom sa dostanete už priamo na stránku, kde by ste mali povypĺňať ešte nejaké detaily.
3. Nezabudnite na detaily
Ako prvé vás bude Facebook nabádať k pozvaniu priateľov. To si však nechajte na neskôr, až keď budete mať vyplnené základné informácie a stránka bude vyzerať k svetu.
Aby mala vaša stránka dušu, mali by ste napísať zopár informácií. Jednotlivé informácie môžete ďalej upravovať a pridávať.
Pridajte si stránku, zmeňte si používateľské meno a podobne. Facebook vám dáva odporúčania.
Čo sa týka základných informácií, zmeníte ich kliknutím na “Upraviť informácie o stránke”. Popis toho s čím sa vaša stránka bude zaoberať, prípadne informácie o firme (kontakt, web vašej internetovej stránky, adresa).
A vyplníte všetko potrebné.
Ak ste na začiatku nepridali fotky, môžete tak urobiť teraz. Aby vaša stránka mala tie správne fotky nezabudnite, že pri profilovej fotke je potrebné dodržať rozmery 180x 180 pixelov a pri titulnej je to 820x 312 pixelov. Novinkou na Facebooku je aj video, ktoré si môžete dať ako profilovú fotku a pritom dodržať 20 až 90 sekúnd trvania.
4. Cielene a pravidelne
Po vytvorení stránky vaša práca s ňou nekončí. To, čo potrebujete, je byť aktívny. Až teraz sa vám otvorili dvere do facebookového sveta. O vašu stránku sa starajte čo najlepšie, aby ste získavali nových fanúšikov. Nezabúdajte, že vaše príspevky by mali byť cielené vašej cieľovej skupine a mali by ste prispievať pravidelne aby ste s nimi udržiavali stály kontakt. Všetko to samozrejme závisí aj od typu stránky.
Neodlučiteľnou súčasťou, aby o vás ľudia vedeli, je reklama na Facebooku.
5. Sledujte svoju stránku
Máte k dispozícií informácie o dosahu jednotlivých príspevkov. Viete lepšie vyselektovať, ktorý typ postov zaujme vašich fanúšikov a naopak, ktoré sú neúspešne. Facebook ponúka neobmedzené množstvo funkcií pri práci s vašom stránkou. Teraz už záleží len na vás ako sa vašej stránke bude dariť.
6. Zmena administrátora stránky
Nebojte sa, nezabudli sme na to. Ak bola vaša stránka vytvorená na vašom súkromnou účte, veľmi jednoducho to zmeníte. V sekcií nastavenia si kliknete na roly stránky a zmeníte administrátora na účet aký chcete a ten pôvodný vymažete.
Teraz by mala byť vaša stránka už hotová. Nezabudnite cieliť, postovať a byť aktívny. Prajeme vám veľa šťastia.