1.pozor na gramatyku
Absolútnym základom kvalitného reklamného textu je správna gramatika. Nevšimli ste si v prvom bode chybu? Zopakujte si teda pravopis pekne od základov. V kontrole správnosti vie mnohokrát pomôcť aj internet, no určite vhodným riešením je nechať si článok skontrolovať profesionálom, ktorý sa zároveň zameria aj na štylistiku samotného textu.
2. prvoplánové chvastanie
Vyhýbajte sa slovám ako NAJlepší, NAJvýkonnejší, NAJlacnejší na trhu. Zákazník tento pokus veľmi ľahko prekukne a jeho záujem stratíte.
3. predstavte svoj príbeh
Ľudia milujú príbehy. Veselé, dojemné aj absurdné. Ak ste začali vyrábať svoj výrobok v prostých podmienkach štýlom pokus-omyl alebo vás nejaká životná situácia inšpirovala podnikať, napíšte to. Nič nechytí za srdce viac ako pravdivý príbeh zo života o desiatkach pokazených prototypov, z ktorých vzišiel ten, ktorý si zákazníci môžu u vás zakúpiť.
4. nájdite zaujímavosti
Z informácie spravte zaujímavosť. Koľko hodín potrebujete na ručné zhotovenie jedného kusu? Koľko schne daný materiál do finálnej podoby? Koľko kilogramov balíčkov sa nanosíte každý týždeň vo svojom e-shope? Odpovede na tieto otázky vám môžu prísť ako vágne, no 10 dňovú ručnú prácu si zákazník začne vážiť hneď o čosi viac.
5. odlíšte sa od konkurencie
Pracujete s nesyntetickými farbivami pri výrobe? Alebo používate domáce vajcia od lokálneho chovateľa vo vašom sladkom biznise? Zákazníci by to mali vedieť, pretože vám to pomôže odlíšiť sa od konkurencie a získať si tak plusové body u zákazníka.
6. vysvetlite odborné veci
Ak ide o zložitú technológiu či metódu výroby, vysvetlite ju. Vo všeobecnosti majú ľudia tendenciu zavrhnúť veci, ktorým nerozumejú. Poľudštite odborné pojmy a skúste ich vysvetliť na príkladoch z každodenného života.
7. zanechajte si trošku tajomstva
Pri snahe priblížiť sa k svojmu potenciálnemu zákazníkovi sa odhalíte až moc. Neukážte všetky tromfy na svojej internetovej stránke či v reklamnom článku. Ponechajte si trochu tajomstva, vďaka čomu budú všetci dumať nad vaším výrobkom alebo ostanú udivene zízať nad kvalitou služby, ktorú poskytujete.
8. SEO optimalizácia
Optimalizujte text pre vyhľadávače tak, aby ste dostali svoju stránku na čo najvyššie priečky v internetových vyhľadávačoch.
9. fotky pri výrobe
Obohaťte text o autentické fotografie. Vyhnite sa rýchlym cvaknutiam telefónom a premýšľajte nad fotografiou: čo zobrazuje? ake je jej posolstvo? čo možno vidieť v pozadí? Ak nemáte financie na to, aby ste si zaplatili služby profesionála, nájdite si študenta fotografie. Jeho cenník bude nižší a záujem o nové skúsenosti ho bude hnať k tomu, aby svoju prácu odviedol čo najlepšie.
10. požiadajte o pomoc
Nie je žiadna hanba požiadať o pomoc profesionála, ktorý sa živí písaním textov. Takýto človek vie, čo na ľudí platí a ako najlepšie odprezentovať váš biznis či výrobok. Pozerá sa naň nestranne a dá vám zdravý nadhľad na to, čím by ste sa mali vo svete pýšiť.