Desatoro, ktoré by mal spĺňať každý dobrý PR článok

11júl, 2019

1.pozor na gramatyku

Absolútnym základom kvalitného reklamného textu je správna gramatika. Nevšimli ste si v prvom bode chybu? Zopakujte si teda pravopis pekne od základov. V kontrole správnosti vie mnohokrát pomôcť aj internet, no určite vhodným riešením je nechať si článok skontrolovať profesionálom, ktorý sa zároveň zameria aj na štylistiku samotného textu.

Cat Dictionary GIF - Find & Share on GIPHY

2. prvoplánové chvastanie

Vyhýbajte sa slovám ako NAJlepší, NAJvýkonnejší, NAJlacnejší na trhu. Zákazník tento pokus veľmi ľahko prekukne a jeho záujem stratíte.

Youre The Best GIF - Find & Share on GIPHY

3. predstavte svoj príbeh

Ľudia milujú príbehy. Veselé, dojemné aj absurdné. Ak ste začali vyrábať svoj výrobok v prostých podmienkach štýlom pokus-omyl alebo vás nejaká životná situácia inšpirovala podnikať, napíšte to. Nič nechytí za srdce viac ako pravdivý príbeh zo života o desiatkach pokazených prototypov, z ktorých vzišiel ten, ktorý si zákazníci môžu u vás zakúpiť. 

Sad Andre Johnson GIF - Find & Share on GIPHY

4. nájdite zaujímavosti

Z informácie spravte zaujímavosť. Koľko hodín potrebujete na ručné zhotovenie jedného kusu? Koľko schne daný materiál do finálnej podoby? Koľko kilogramov balíčkov sa nanosíte každý týždeň vo svojom e-shope? Odpovede na tieto otázky vám môžu prísť ako vágne, no 10 dňovú ručnú prácu si zákazník začne vážiť hneď o čosi viac. 

Jada Pinkett Smith What GIF by Red Table Talk - Find & Share on GIPHY

5. odlíšte sa od konkurencie

Pracujete s nesyntetickými farbivami pri výrobe? Alebo používate domáce vajcia od lokálneho chovateľa vo vašom sladkom biznise? Zákazníci by to mali vedieť, pretože vám to pomôže odlíšiť sa od konkurencie a získať si tak plusové body u zákazníka.

Baking Ann B. Davis GIF by HULU - Find & Share on GIPHY

6. vysvetlite odborné veci

Ak ide o zložitú technológiu či metódu výroby, vysvetlite ju. Vo všeobecnosti majú ľudia tendenciu zavrhnúť veci, ktorým nerozumejú. Poľudštite odborné pojmy a skúste ich vysvetliť na príkladoch z každodenného života.

Friends Fail GIF - Find & Share on GIPHY

7. zanechajte si trošku tajomstva

Pri snahe priblížiť sa k svojmu potenciálnemu zákazníkovi sa odhalíte až moc. Neukážte všetky tromfy na svojej internetovej stránke či v reklamnom článku. Ponechajte si trochu tajomstva, vďaka čomu budú všetci dumať nad vaším výrobkom alebo ostanú udivene zízať nad kvalitou služby, ktorú poskytujete. 

Nervous Lori Loughlin GIF by Hallmark Movies & Mysteries - Find & Share on GIPHY

8. SEO optimalizácia

Optimalizujte text pre vyhľadávače tak, aby ste dostali svoju stránku na čo najvyššie priečky v internetových vyhľadávačoch.

Google GIF - Find & Share on GIPHY

9. fotky pri výrobe

Obohaťte text o autentické fotografie. Vyhnite sa rýchlym cvaknutiam telefónom a premýšľajte nad fotografiou: čo zobrazuje? ake je jej posolstvo? čo možno vidieť v pozadí? Ak nemáte financie na to, aby ste si zaplatili služby profesionála, nájdite si študenta fotografie. Jeho cenník bude nižší a záujem o nové skúsenosti ho bude hnať k tomu, aby svoju prácu odviedol čo najlepšie.

Hello Kitty Photo GIF - Find & Share on GIPHY

10. požiadajte o pomoc

Nie je žiadna hanba požiadať o pomoc profesionála, ktorý sa živí písaním textov. Takýto človek vie, čo na ľudí platí a ako najlepšie odprezentovať váš biznis či výrobok. Pozerá sa naň nestranne a dá vám zdravý nadhľad na to, čím by ste sa mali vo svete pýšiť.

Big Bang Theory Help GIF - Find & Share on GIPHY

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *