Na čo nezabudnúť po vytvorení AdWords účtu

V predošlom článku sme sa dozvedeli, ako môžete spravovať viac AdWords účtov cez jeden email – Ako založiť MCC. V tomto článku sa budeme venovať základným nastaveniam po vytvorení nového účtu, na ktoré by nemal zabudnúť či už začiatočník alebo pokročilý.

Novo vytvorený účet vyzerá podobne ako na obrázku nižšie. Prejdime teda na základné nastavenia pod obrázkom.

1. Fakturácia a platby

V pravom hornom rohu kliknite na “Kľúč”. Rozbalí sa vám menu, ako na obrázku nižšie. Ak chcete nastaviť fakturáciu a doplniť kredit na účet, kliknite na “Fakturácia a platby”.
V ďalšom kroku jednoducho vyplnite fakturačne údaje, taktiež vyplníte údaje o platobnej karte a zvolíte druh platby (manuálne alebo automatické).

2. Vloženie promo kódu pre nové účty

Pre nové účty je možné získať promo kód, vďaka ktorému získate od Google 75 EUR po preinzerovaní 25 EUR. Je to super, aby ste sa na začiatku dokázali s Google AdWords spriateliť. Ak chcete vložiť promo kód, opäť kliknite na “Fakturácie a platby ako v predošlom kroku”. Teraz tam však už budete mať viac možností. V časti nastavenia kliknite na “Spravovať nastavenia”.

Na nasledujúcej strane máte úplne dole časť “Propagačné kódy”. V tejto časti kliknite na “Spravovať propagačné kódy”.
Ďalej už len pridajte propagačný kód, ktorý vám poskytne najskôr marketingová agentúra. Nezabudnite potvrdiť stlačením “Použiť”. Propagačný kód bude aktivovaný a 75 EUR bude pripísaných po tom, čo preinzerujete 25 EUR. Pripísanie však môže trvať až 5 pracovných dní, takže s tým rátajte.

3. Značkovanie

Pre vyhodnocovanie kampaní je skvelé vedieť, z akého zdroja návštevníci prišli a z akého zdroja chodí najviac objednávok, či mnoho ďalších štatistík. Preto je dôležité, aby ste si kampane značkovali, aby vám do Google Analytics chodili správne informácie o zdroji návštev. Pre Google Adwords je základné značkovanie označené ako google / cpc.

V základnom rozhraní kliknime na “Nastavenia”.

Následne kliknite na “nastavenie účtu” a zaškrtnite políčko “Automatické značkovanie”. Takto nastavíte základné značkovanie a budete vedieť, že v Google Analytics vám bude zobrazovať google / cpc, ak niekto príde z AdWords kampaní a nie napríklad google / organic (čo by bol nesprávny údaj)

4. Prepojenie s Google Analytics

Prepojením AdWords účtu s účtom Google Analytics získate ďalšie možnosti, ktoré vám pomôžu pri spravovaní i vyhodnocovaní kampaní. Podrobnejšie sa tomu budeme venovať v inom článku.

5. Meranie konverzií

Sledovanie konverzií je taktiež rozsiahlejśia téma a tak sa jej budeme venovať samostatne v ďalšom článku.

6. Nastavenie kampaní

Po splnení prvých troch bodov však môžeme ísť smelo do nastavenia AdWords kampaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *