Hrať finálový zápas amerického futbalu je snom nejedného hráča. Tento rok sa v ňom stretli Philadelphia Eagles a New England Patriots. Svoju prvú trofej získali Philadelphia Eagles a tak sa z podceňovaných orlov stali nečakaní víťazi. Ale…ako to v Super Bowle býva zvykom, pozornosť divákov si získala najmä reklama počas prestávky a hudobné vystúpenia. Tento rok nechýbala Pink, ktorá zaspievala hymnu a hviezda večera, Justin Timberlake.
V číslach:
- Super Bowl LII- Philadelphia Eagles vs.New England Patriots – 41:33
- U.S. Bank Stadium v Mineapollise s kapacitou 73 000 divákov
- Cena lístka sa pohybuje od 3 750 až po 40 000 dolárov ( ide o najdrahšie lístky v histórií)
- Cena VIP lístka – milión dolárov
- Cena reklamy za 30 sekundový spot 7 700 000 dolárov
- Marketéri zaplatia za sekundu reklamy 257 000 dolárov
- Počas 30-sekundového spotu boli firmy ochotné minúť na reklamu niečo bez mála sedem miliónov dolárov. Poďme si predstaviť niektoré z týchto luxusných reklám.
Amazon
Spoločnosť Amazon predstavovať bližšie netreba. Tento gigant vo svete internetového obchodu šikovne spropagoval svoj produkt. Hlasový asistent Alexa, ktorý splní takmer každé vaše prianie si v tejto reklame povedal, že už sa mu nechce spolupracovať a svoj hlas prepožičal napríklad šéfkuchárovi Gordonovi Ramsaymu, herečke Rebel Wilson a hereckej legende Anthonymu Hopkinsovi. Tí si striedali svoje hlasy až v 90 sekundovej reklame. Priaznivci Alexi si ale budú musieť postačiť s jej pôvodným hlasom.
TD Ameritrade
Lionel Richie, legendárna hviezda sa objavila v reklame americkej banky pre online obchodovanie. Zástupcovia online prostredia sa ho snažia presvedčiť aby použil svoj hit „All Night Long“ na spropagovanie ich 24 hodinového týždenného obchodu. Text skladby šikovne poukazuje na nepretržité „od východu slnka až po západ“ obchodovanie.
Značka Tide
Hviezdy seriálu Stranger Things sú zárukou dobrého kroku. Značka Tide stavila vo svojej reklame na Davida Harboura. Ten vo viacerých situáciách veľmi vtipne zdôrazňuje, že všetko okolo vás je vlastne Tide reklama.
Lepšou voľbou bola reklama Procter&Gamble. Isaiah Mustafa, ktorý je asi najlepší jazdec na reklamnom koni teraz vymenil Old Spice za čistiaci prostriedok. Na koni ho doprevádza David Harbour, ktorý nezabudne spomenúť, že aj to je reklama na Tide.
https://www.youtube.com/watch?v=doP7xKdGOKs
Budweiser
V tejto reklame spoločnosť nepoužila pivo, ale rozhodla sa poukázať na prácu svojich zamestnancov. Prírodné katastrofy, ktoré postihli Ameriku ich nenechali chladnými a tak sa rozhodli namiesto piva darovať postihnutím oblastiam 79 miliónov plechoviek pitnej vody. Budweiser sa už v minulosti zameral na reklamy s emocionálnym apelom.
Lexus
Azda v najlepšom načasovaní prestávky Super Bowlu sa predstavila značka luxusných vozidiel Lexus. Svoj nový model Lexus LS 500 Sport predstavuje ako nenastaviteľné zviera, ktoré môže riadiť aj taký čierny panter v podobe herca Chadwicka Bosemana, ktorý už onedlho zahviezdi v očakávanej snímke Marvel Black Panther.
Najlepšia Tochdown oslava
Iste ju mali samotní víťazi Philadelphia Eagles, ale tím New York Giants sa ukázali ako skvelí tanečníci. V reklame pre NFL, ukázali svoje najlepšie pohyby počas osláv v touchdowne. A…nemôže chýbať ani slávna zdvíhačka z Hriešneho tanca.
Či už ste športovými nadšencami alebo nie, Super Bowl je show, ktorú rozhodne treba vidieť. Nie len vidieť, ale čo sa týka nás marketérov aj využiť. Organizátori sľubujú značkám až 100 miliónovú sledovanosť, ktorá vie rozhodne zacieliť na tých správnych miestach. Rok čo rok prináša táto oslava športu príležitosť zažiariť pre mnohé firme a to tak ako sa na Američanov patrí…vo veľkom štýle.