Čo nás čaká v online marketingu v roku 2018

14mar, 2018

To, čo vaši zákazníci chcú, ako vaši zákazníci rozmýšľajú a ako sa navzájom ovplyvňujú sa neustále mení, preto je dôležité sledovať aktuálne trendy v online svete. Každým rokom môžeme sledovať nárast a pokles platformy niektorých médií, prevratné zmeny v preferenciách zákazníkov, ktoré priam nútia k vývoju online marketingového prostredia. Všetko to je hybnou silou vývoja online marketingu. Prinášame Vám zopár trendov, ktoré budú dominovať v online svete v roku 2018.

# Virtuálna realita

Zaujať potencionálnych zákazníkov obyčajným reklamným predmetom už nie je trendy. Ľudia chcú mať skutočný zážitok z produktu. Jednou z možností je virtuálna realita. Tú už mnohí z nás poznajú v podobe 3D okuliarov. Vzhľadom k ich narastajúcemu dopytu má tento produkt marketingový potenciál. Okuliare môžete využiť ako reklamný darček, ktorý môže v spojení s virtuálnou aplikáciou (videom) reflektovať na marketingový nástroj roka. Nevýhodou virtuálnej reality je jej limitovaná adaptácia, len na toho kto ju má priamo na sebe. Čo sa týka virtuálnych assistentov iba 17 % globálnych značiek má voice manuál. Jedným z top produktov je hlasový asistent Alexa od Amazonu.

# Chatbot

Umelú inteligenciu v podobe live chatu už začali využívať niektoré značky. Nejde len o spojitosť  reči ale musí aj udržiavať súvislú a zrozumiteľnú komunikáciu, ktorá dáva zmysel. Prostredníctvom chatbotu získavajú zákazníci okamžitú reakciu a to dáva chatbotom ultimátny nástroj pre zákaznícky servis. Majú kreatívne využitie a navyše vedia komunikovať s viacerými zákazníkmi naraz.

# Big Data

Veľké dáta charakterizuje súbor dát, ktorý je tak komplexný, že ho je len veľmi ťažko možné analyzovať a spracovať tradičnými metódami. K veľkým dátam mali doposiaľ prístup len veľké spoločnosti. V súčasnosti sa už viac ako 6 miliónov developerov venuje vývoju projektov z tejto oblasti. Dostupnosť veľkých dát sa zväčšuje aj zapájaním umelej inteligencie. Mnoho marketingových platforiem do svojej infraštruktúry zapája veľké dáta. Bude náročné udržať si konkurencieschopnosť, ak nebudú schopní využívať obrovské množstvo údajov o užívateľoch.

# Influenceri

 

Ide o trendsetterov, ktorí majú masívnu sledovanosť na Youtube, Instagrame, Snapchate a ďalších sociálnych sieťach. Mnohé firmy si na propagáciu svojich značiek a produktov vyberajú práve týchto ľudí a využívajú tak ich vplyv na cieľovú skupinu. Predpokladá sa, že až 84 % plánov marketérov bude zameraných na využívanie influencerov. Pri využívaní influencera v kampani je dôležité aby reklama nebola očividná. Všetko by malo byť prirodzene odkomunikované. Prečo ich teda využívať?

  • zákazníci im dôverujú a chcú ich nasledovať,
  • sú zárukou kvality,
  • dosahujú vysoké konverzie na predaji,
  • podávajú merateľné výsledky,
  • sú trendy a cool,
  • nepôsobia ako otravná reklama.

# Instagram

Aj keď Instagram pôvodne vznikol ako sociálna sieť pre fotografov stal sa  jedným z dôležitých hráčov v oblasti online marketingu. Vďaka množstvu nástrojov, ktoré ponúka, sa pomáha presadiť a pozitívne zviditeľniť mnohým značkám. Instagram už nie je len aplikácia na pridávanie fotiek, ale efektívny nástroj na reklamu. Ak chcete spolupracovať s inými alebo propagovať svoj produkt, Instagram Vám šikovne navrhne koho sledovať. Už nie je dôležitá kvalita fotiek, ale pravidelne postovanie. Insta Stories sa stali dôležitým prvkom marketingového mixu firiem. Ak chcete získavať nových a udržiavať si stálych zákazníkov mali by ste byť s nimi v neustálom kontakte a to je jedna z myšlienok Insta Stories. Ukazovať čo, kedy, kde a s kým robíte. Hovorí sa, že Instagram je budúci Facebook.  Je už len na každej firme ako ho využije.

# Video

Video patrí medzi najpopulárnejšie marketingové nástroje v súčasnosti a taktiež je to najčastejším typom obsahu na internete. Stáva sa súčasťou stratégie aj v malých firmách. Pri videu je dôležité udržať pozornosť divákov. Ak si prezeráte príspevok na mobile venujete mu pozornosť v priemere 1,7 sekúnd. Preto je dôležité aby si video získalo okamžitú pozornosť. Tá je pri  videu až 5-krát väčšia ako pri statickom obsahu. Video musí mať rýchlu dynamiku, malo by využívať emocionálne apely a odporúča sa menej dialógov. Získať návštevníkov na webe je až 10-krát drahšie ako získať diváka videa. Tých je možné získať už nie len na Youtube, ale aj na ostatných sociálnych sieťach.

Všetky tieto trendy sú podmienené spotrebiteľským správaním. Každá cieľová skupina je iná a ovplyvňujú ju iné podnety. Preto by sa mali firmy pri svojom strategickom plánovaní v prvom rade zameriavať na uspokojovanie zákazníkov a tak hľadať správne spôsoby a nástroje na ich ovplyvňovanie. Nie sú to jediné trendy, na ktoré sa môžete tešiť v tomto roku, ale sú to tie z tých najväčších a najaktuálnejších 😊.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *